CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Saturday, May 14, 2011

SLE (Systemic Lupus Erythematosus)

 Asslamualaikum ..
Nak thu ape tu Systemic Lupus Erthematosus ?
*Benda yg kdang2 Aku sendiri Tak Faham , Tak Tahu  , Tp Aku Rasa dan Tanggung Kesakitan tu .. :)

Systemic Lupus Erythematosus atau ringkasnya SLE ialah keadaan di mana berlaku
gangguan kepada sistem pertahanan badan seseorang individu. Badannya akan mengeluarkan
antibodi yang akan memusnahkan sel badannya sendiri. Ini akan mengakibatkan organ-organ
tubuh seperti buah pinggang, otak, paru-paru, jantung, kulit,sendi dan sistem darah menjadi
rosak. Penyebab sebenar penyakit ini tidak di ketahui, tetapi penyakit ini bukanlah penyakit
berjangkit. ..

Dan sekarang aku da Lebih 3 bulan On Steroids (cth: prednisolone) ..
Ubat nim yg wat muka Aku jadi TEMBAM okey (Moonface)
mcm ni :
tembam :))



Lau dulu sebelum sakit teruk.. Satu ubat pn Aku xnak telan Or makan ..
Mama Selalu cakap aku degil .. tp Sekarang Aku trpaksa akur ..
Aku nak sihat , Nak Normal , Nak jalani kehiupan biasa ..
Sebagai Seorang REMAJA dan Juga Sebagai Seorang PELAJAR ..
hehe .. nim ubat2 nye .. :)

ni ubat yg aku kena telan seblum mkan ..
dan yg nim plak selepas .. :)
Sekarang , aku juga jalani rawatan kat Unit Fisio Therapy ..
And Speech Therapy Kat Hospital Besar KB ..

Then , aku jga Sedang Jalani Rawatan Kemoterapy/ cyclo For SLE ..
Sumenye Ade 6 cycle dan Alhamdullilah aku da habiskan 3 cycle ..
then Tinggal lagi 3 cycle ..

Nim pic Yg sempat aku ambik mase Kemoterapy Cycle Ke3 n Ke2 ..



Opps ! kena stop dlu la..
next time aku smbung lg k ..

daaa.. :)

0 comments:

this gurlz lOve her bOy.,